WORKSHOP 2021 : Skleníky_sk_eng (informácie)
Charakteristika ateliéru
AVISO_vertikálny ateliér orientovaný prevažne typologicky, je prirodzenou integráciou všetkých zložiek architektúry. V zadaniach bude aplikovaná špecifická výrobná a inžinierska typológia v spojení s dominantnosťou tvarovania architektonických konštrukcií ako hlavného nositeľa architektonickej formy a výtvarnosti. V akademickom prostredí výskumnej univerzity je samozrejmé, že ateliér má byť previazaný s výskumom a odrážať tak integráciu tvorivej zložky a výskumu v oblasti architektúry. Do architektonickej tvorby a do pedagogickej práce vkladáme kus osobnosti, preto je náš VA tiež osobnostný.
Čo nás viedlo k predstavenej koncepcii ateliéru?
- tradičnosť vzdelávania a zachovanie kontinuity výučby problematiky na FA,
- systematické vyučovanie „výroby a inžinierskych stavieb“ je v rámci európskych škôl vzácnosťou, čo je relevantný dôvod problematiku na FA rozvíjať,
- revitalizácia obsahu a prepojenie nových modelov vzdelávania a reflexia spoločenského vývoja v tematike.
Čo ponúkame?
Ťažisko tvorby bude v dvoch úrovniach:
- moderné areály a územia výroby s odkazom na udržateľnosť prostredia, tvorba nadčasových konceptov (napr. tvorba centier „cirkulárnej ekonomiky“),
- atypické architektonické diela s experimentálnym dizajnom konštrukcie (tvarovanie, modelovanie konštrukcie)
Atraktívne témy:
- produktívnej architektúry produkcie (priemyselnej a poľnohospodárskej) so snahou implantovať typologicko-technologické inovácie, Industry 4.0, smart výrobné objekty, welfare chovy, tvorba architektúry v brownfields, zelené továrne,
- moderné areály a územia výroby s odkazom na udržateľnosť prostredia (napr. tvorba centier „cirkulárnej ekonomiky“),
- tvorba moderných sôch inžinierskych objektov,
- transpozícia do dizajnu konštrukcie bude definovaná typologickým druhom, logikou tvaru objektu a architektonickým zámerom,
- možnosť zapojiť sa do aktuálnych študentských súťaží.
O čo sa opierame?
O metódy:
- moderné prístupy a metódy vzdelávania, ktoré sú využívané na väčšiu aktivizáciu, motiváciu študentov a povzbudenie ich kreativity,
- otvorené, nestresujúce konzultácie na úrovni pedagóg - študenti,
- workshopy s účinnými mini-prezentáciami s cieľom rozanalyzovať problém v tíme,
- workshopy tvorivých búrok v rámci ateliéru – s cieľom rozvoja talentu, sebarealizácie, kreativity a experimentu,
- tematicky zamerané exkurzie – uplatnenie zážitkového spôsobu výučby.
O skúsenosti :
- s metodikou výučby na zahraničných architektonických školách (napr. združenie REA).
O spoluprácu :
- s pozvanými odborníkmi zo zahraničia (v rámci ERASMUS zo škôl architektúry z Lille, Toulouse),
- so slovenskými architektonickými ateliérmi, ktoré sa orientujú na predmetnú problematiku,
- s technologickým sektorom prostredníctvom exkurzií a prednášok.
Čo očakávame? (výstupy)
Našim cieľom je pedagogiku prepojiť s výskumom a tvorbou publikácií, čím uzatvoríme pedagogicko-publikačný (výskumný) kolobeh, s následným a spätným formovaním, inovovaním metodiky a obsahu výučby.
Ukážky ateliérových prác